Sommarjobb

2014



 
 
 
Jag vet inte om jag har berättat det men jag har faktiskt fått två sommarjobb denna sommar!
Det ena fick jag via kommunen, "Unga Arrangörer", och det innebär att vi i grupp får komma på egna evenemang från egna idéer, planera det från grunden och sedan utföra dem. 
Mitt andra sommarjobb är med Umeå Energi. Jag har inte riktigt fått veta mina arbetsuppifter men jag misstäker att det är parkarbete som gäller. Kanske inte det roligaste men vad fan, det är ett jobb så jag klagar verkligen inte!
 
Jag har nu snart 1½ vecka av 3 med Unga Arrangörer och det är faktiskt ganska roligt!
Svårt ibland men roligt. Det är dock en pina att kliva upp tidigt när man vet att det egentligen är sommarlov, men jag har lovat mig själv en present som en morot om jag jobbar alla dagar utan att sjukanmäla mig på grund av lathet (vilket jag i och för sig inte brukar göra) men jag berättar mer om det i ett senare inlägg. 
Hur som helst så har vi än så länge planerat två event, det ena är ett vattenkrig och det andra är ett musik event på torget där vi kommer ha både DJ:s och trubadurer. Ni kommer bland annat kunna se mig och Lina uppträda så missa inte detta! 
 
Måste nog krypa ner i sängen snart eftersom jag måste upp till jobbet imorgon, men jag hoppas ni har ett skönt lov trots det halvdåliga vädret!