Kusinhäng och mys i Stockholm

2014









 
Har haft en mysig helg här i Stockholm fylld med kusinhäng, mys och lite häng på stan. I fredags gjorde vi inte särskilt mycket,  pratade mest och hade trevligt. Sedan på lördagen skulle mamma springa Lidongöloppet och jag och syrran drog oss ner på stan och skulle på ett Mode-event på Café Opera. Eventet var ett samarbete mellan Metro mode och Gina Tricot och på evenemanget bjöds det på Lokas nya vintersmak, de fixade naglarna, stylade håret, sminkade, fotade och sålde Ginas nya collektion innan den släpptes för allmänheten. Dock var det så mycket folk så det var ju inte bara en lång kö in, utan väl där inne var det ju köer till allt också, så efter ca 10 min gick vi och mötte upp Veronicas vän Sofie och hennes pojkvän. 
Vi hann även överraska mamma på Lidingö med blommor när hon gick i mål. Hon hade ingen aning om att vi skulle komma dit så en lyckad överraskning blev det!
Riktigt lika lyckat blev det inte när vi skulle åka hem. Busskön var ENORM och efter en timmes väntan i kön var vi alla väldigt frusna, lessa och hungriga och vi insåg att vi inte ens hade kommit halvvägs, så då gav vi upp och ringde en taxi. 

Idag har jag spenderat dagen med faster och det minsta busfröet. Vi åkte ut till Sickla och gick runt och kollade lite, fick med mig ett nytt linne bland annat. Sedan har vi också hunnit med att bygga pussel, busa och myst lite i soffan.

Nu blir det sängen och imorgon ska jag & syrran möta upp Lina på T-centralen och sedan ska vi hänga på stan.

Hoppas eran helg också varit bra!