Sommar feeling

2016



 
Jag kom ganska precis hem från veckans längsta skoldag, vilket faktiskt inte låter särskillt rättvist då denna "långa" dag endast sträcker sig från 8.20 - 14.00. Jag har det alldeles för bra i skolan just nu! Denna vecka har jag dessutom halv studiedag på torsdag och är ledig på fredag! Och eftersom jag har eget arbete hela måndagen får jag världens skönaste långhelg!

Hur som helt så snörde jag ihop ett supergott mellanmål idag som ni borde testa!
Jag använde mig av min favvo-granola müsli från Pauluns, tog fram jordgubbar från frysen, lite yoghurt och sedan chiafrön och banan på toppen. Eftersom jag använde mig av vaniljyoghurt så blev det en väldigt somrig smak på det hela! Jordgubbar, vanilj och bananer passar ju jättebra tillsammans, och sedan blev det lite crunchy med müslin och chiafröna.
Vill man ha den lite syrligare går det ju toppen att byta ut till naturell yoghurt och självklart funkar detta med alla sorters frukt och bär!