Granny hair

2016



 
 
Har varit sugen länge på att göra något med mitt hår men aldrig riktigt vetat vad.
Men i måndagskväll så drog jag en riktig spontanare och så blev det plötsligt grått!
Tycker det är sjukt snyggt så jag blev tvungen att testa!
Har dock insett att grått är en väldigt svår färg. Beroende på vilket ljus man befinner sig i så skiftar färgen.
Ibland ser det lite grönt ut, ibland lite blått ut och ibland ser man faktiskt att det är grått haha!
 
Först när jag tvättade ur färgen var det väldigt grönt och jag blev alldeles förtvivlad men morgonen efter, när det hade fått torka helt, så såg man faktiskt att det var grått och då blev jag faktiskt rätt nöjd!
Det är lite annorlunda mot vad jag brukar göra med mitt hår men det var lite det jag var ute efter.
Sedan kommer det också att tvättas ur så småning om då det inte är en riktig hårfärg jag lagt i utan endast ett svart pigment (typ färgbomb) vilket känns skönt då jag vet att jag kommer vilja vara ljushårigare igen till sommaren!